Optur

Det er svært ikke at være begejstret for projektet lige nu, hvor eleverne er ved at vænne sig til, at læreren siger: svar lige på Twitter! Kendetegnet er, at jeg får tweets fra stort set hele klassen, når jeg stiller opgaven på denne måde, hvilket jo i sig selv siger noget om motivationsfaktoren. Vi arbejder med Kim Fupz Aakeson-tekster i dansk, hvilket genremæssigt har vist sig at passe godt til hurtige replikker på de sociale medier. Her er et lille udpluk fra vores Twitter-snak om novellen Tennis (klik på billederne for at se dem større):

Som man måske fornemmer er Twitter-samtalen tilsyneladende helt sin egen genre – en slags skriftlig mundtlighed.

En anden ting, der næsten ikke er til at få armene ned over, har været forældrenes modtagelse af projektet, da de fik det præsenteret på forældremødet i sidste uge. Det er jo altid med lidt spænding i maven, at man præsenterer sådan et projekt i en tid, hvor man sagtens kan argumentere for, at børn bruger rigelig tid på de sociale medier i forvejen, der er ingen grund til at vi skubber endnu mere til den udvikling. Men heldigvis var der fuld opbakning til forsøget, og anerkendelse af, at vi forsøger at møde eleverne der, hvor de er. Tak for det til de forældre, der læser med her.

Den sidste opdatering om projektet er, at vi er tilmeldt messen A Technicolor Dream i Vestergadehallen i april, hvor vi håber på at kunne vise noget af det, vi har lært gennem projektet frem.

Reklamer

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s